torsdag 2 mars 2017

Rätt å slätt

Det börjar ordna till sig med snöläget i skog och mark, riktigt efterlängtat är väl dagens understatement.
Under dagens runda längs lederna kunde konstateras att det är ganska bra väglag, med de värsta gropigheterna överspacklade.
Riktigt glad får man dock inte vara eftersom det vattnar upp på sjöarna men med lite tur hinner det frysa ihop innan det blir alltför spårigt, för isiga spår är inte att leka med. Men det ska visst bli en period med kalla nätter och soliga dagar, lagom till min sportlovsvecka.
Redan nu finns det sportlovsfirare ute i spåren, ja då tänker jag på skoterspåren, i dag mötte jag ett gäng skotrar och jag såg även spåren efter gårdagens utflykter, både här och där.

Kommande helg lär det köra ihop sig med aktiviteter, Kälabergstornet öppnar på lördag (11-16), själv drömmer jag om en lite längre tripp nånstans sydvästut, säg Klövsjö-Vemdalen.

Helgen därpå ser inte ut att bli så mycket bättre när det gäller att bestämma resmål, lördag vecka 10 är det alltid fest i Västra Galåbuan men i år frestar även skoterfolket i Näs med en träff samma dag.
Vi lär nog välja de som kan garantera att det finns hamburgare när vi anländer. Jaa, vi är ju förstås sura än över missen förra året i Galåbuan då vi blev utan både burgare och kolbulle. Vi överlevde endast tack var Draupner i Svenstavik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppsan!

 Så har tideräkningen hoppat till igen, redan slutet av mars och påsken står för dörren. Vissa skulle nog säga att det redan är påsk efterso...