tisdag 1 mars 2011

Nästa skoterträff

Joodå, det var helt riktigt gissat, i mitt förra inlägg, att det blir skoterträff i västra Galåbodarna den tolfte mars. Hade förväntat mej en uppdatering av hemsidans uppgifter men Bergs annonsblad hann före med en bekräftelse. Enligt hörsägen finns ett litet retfullt problem med arrangerande Högåns skoterklubbs hemsida men eftersom de har godheten att ha en länk hit så kan väl jag hjälpa till att sprida budskapet.
Det har blivit tradition att planera in ett besök där i vindskyddet ute på myren längst bort i ingenstans, två stenkast från Galåbuan. Hemifrån brukar det vara 16-17 mil tur och retur men då har man ju jobbat lite på att inte köra samma väg dit å hem.
För Skoterdårarnas förening brukar vägvalet handla om Svenstavik, Vigge eller Älven. Nåt år stannade vi till under en tvådagarsresa opp mot Arådalen.
Tror knappast det ligger i nåt scenario att jag tar bilen dit men det funkar det också har jag sett. Sen finns det de som hyr in sig i stugorna som finns i närheten, så det finns alternativ.
Man frestar med försäljning av kolbulle, korv och hamburgare.
Naturligtvis måste man köpa lite lotter och jag tränar just nu på att räkna variatorremmar i en säck. Fast det kan handla om hur många liter dunkarna rymmer också så det är mycket att tänka på om man ska ha en chans i gissningstävlingen de brukar ha.
Sa jag att det börjar klockan 11 och slutar 2 ......?

Sen kan jag väl komma med ett råd: utrusta web-mastern med en kraftig tuschpenna som syns bra på närmaste tapet. Rätt använd är det svårare att missa viktiga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Afton!

 En sån rivstart det blev på vintern, nästan en hel vinter avklarad på två månader!  Visst har det hänt att vi fått en snöig avslutning på å...