torsdag 17 december 2009

Närmare .....

Med spänd förväntan hastade man ner till skotermotorn, en ny leverans av packningar och tätningar har anlänt. Joodå, det verkar vara rätt grejer, även kedjan är lika, dock inte lika glapp som den gamla. Nu ser jag att det var hög tid att byta kedja när jag har nåt att jämföra med.
Projektet att även byta aggregataxelns (som driver vattenpump och slidmatning) tätningar fick jag överge då jag inte klarar att ta ut vattentätningen utan att ha sönder den. Får hoppas att oljetätningarna håller ett tag till.
I morron vänder jag på steken och monterar nya kolvarna och hela klabbet, något försenad men ingen direkt panik än - jag har hunnit åka lite på den andra skotern så det är lugnt.

Strulet med packningarna tycks bero på att själva motorn är något äldre än årsmodellen på resten av skotern, så reservdelshandlaren gjorde så gott han kunde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppsan!

 Så har tideräkningen hoppat till igen, redan slutet av mars och påsken står för dörren. Vissa skulle nog säga att det redan är påsk efterso...