lördag 19 december 2009

Ännu närmare

Julhandeln får vänta, det är viktigare med en fungerande skotermotor.
Det blev en ganska odramatisk slutspurt när det gällde att sätta ihop och att få motorn tillbaka på plats. Men man vill gärna vara noga så man inte får så mycket grejer över när man är klar.
En extra fundering blev det när insuget skulle på plats, var inte helt hundra på om slidmatningsskivan var orörd.Jag vinglade till med vevaxeln vid delningen av vevhuset och kunde har rört tväraxelns läge. Men sen jag kollat efter konstens alla regler är jag ganska säker att den sitter rätt. Om inte, behöver man inte riva så mycket för att ställa om, men naturligtvis, att slippa är bäst.

Avdelning "Så funkar det"


Eftersom jag inte köpt hem nån växellådsolja blev det bara några minuters varmkörning på plats i garaget och vad jag kan höra låter det som det ska från motorn.
Naturligtvis skulle man ha kollat variatorn också men det är en lurig rackare som jag nog måste ha hjälp för att fixa, så det får bli en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppsan!

 Så har tideräkningen hoppat till igen, redan slutet av mars och påsken står för dörren. Vissa skulle nog säga att det redan är påsk efterso...