onsdag 1 april 2009

Lost


Dagens nöjestur övergick till blodigt allvar ..... eller egentligen, varför bry sig ......?
Fick ett infall att jag skulle ta den skoterled som finns angiven på kartan, lär ska gå mellan Skucku och Hackås. Har försökt förut men det har aldrig lyckats.
Det började bra i Sörvickran, därifrån var det ett spår att följa. Mycket sporadiskt finns blå rektanglar och rester av gula plastband på träden, men inte ett kryss så långt ögat ser.
Fram till, och förbi, Bölesjön går det bra att följa det uppkörda spåret men sen drar det, enligt vad jag förstår, iväg åt fel håll. Efter att ha irrat omkring en stund insåg jag att jag var lost.
Att skoterleder bitvis är dåligt markerade är inte alldeles ovanligt men de som ska finnas här måste inneha bottenrekordet, i alla fall tills något annat är bevisat.

Betydligt roligare i det läget var att åka tillbaka en bit och parkera i solen för att lunchfika.
På hemväg över Näkten blev jag överraskad av det bitvis dåliga föret, ingen skare men en massa vatten under snön ..... ja, ännu mer under isen men det är som vanligt .... tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Afton!

 En sån rivstart det blev på vintern, nästan en hel vinter avklarad på två månader!  Visst har det hänt att vi fått en snöig avslutning på å...