fredag 20 mars 2009

Tööö

Bara för att det är kanonfint väder på torsdagen ska man inte inbilla sig att det är lika fint när man tar ut en semesterdag på fredagen.
Tokblåst, mulet och runt 5 grader varmt - det är till att ha tur med vädret!
Nåväl, jag fixade gamm-herken (535:an) som krånglat en tid. Nu har jag en reservernas reservskoter om det skulle behövas.
Sen blev det en liten runda för att sätta upp några ledkryss och skyltar.

Den stora dagen är annars i morron då det är pimpeltävling i grannbyn. Snöskoter är ett måste för att ta sig till tävlingssjön eftersom den ligger mitt i skogen långt från vinteröppen bilväg.
Fiske är inte min starka sida men jag brukar titta dit för att köpa en hamburgare å litte lotter, får se vad vädret medger för nöjestur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppsan!

 Så har tideräkningen hoppat till igen, redan slutet av mars och påsken står för dörren. Vissa skulle nog säga att det redan är påsk efterso...