söndag 15 mars 2009

Rundtur


Vid dagens föreningsmöte var halva styrelsen frånvarande, möjligen pga nån skoterrelaterad åkomma, men styrelsen är ju beslutför med en ledamot närvarande så det beslutades om en runda mot centralorten till. Ynglingarna som erbjöds följa med tyckte nog att färdbeskrivningen lät för diffus, hur som helst så följde dom inte med.

Första anhalten blev att hälsa på hos en jobbarkompis i hans enkla chateau (köje på jamska) men han var inte hemma.
Vid Attles stuga var det däremot alldeles fullt med folk men då fegade jag ur och åkte förbi. I stället drog jag vidare till en annan jobbarkompis men även där var man utgången eller utskidad av spåren att döma.

Testade sedan leden mot Skucku och nu var den faktiskt farbar vilket den inte var för några veckor sedan då den var helt ospårad. Då fick jag ge upp sedan jag missat ett ledkryss i skymningen.
Efter ett fikastopp tuffade jag vidare mot Storsjön längs en bedrövligt guppig väg som dock inte var värre än att jag vände och körde tillbaka för att komma till Näkten. Det är bitvis rätt tungfört på sjön men områdena med bättre före ökar.
Den lilla rundan i det vackra vädret blev 83 km innan föreningsmötet förklarades avslutat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppsan!

 Så har tideräkningen hoppat till igen, redan slutet av mars och påsken står för dörren. Vissa skulle nog säga att det redan är påsk efterso...