fredag 19 februari 2010

Kom och gick

Förra helgen den bara svischade förbi, liksom veckorna har en tendens att göra nuförtiden. Skoterdårarna hade lite manfall pga nån familjesocial verksamhet på broderns sida.
Lördagen var rena propagandan så det var bara ge sig ut i solskenet, hörde talas om en friskvårdsanläggning som hade öppet. Kom dit lagom för att få smaka "nygrillade" Bullens pilsnerkorv, normalt värms burkarna på skoterns avgasrör men det gick ju det där också.

De som var mer hungriga fixade sig en riktig kolbulle, såg smaskigt ut, men korven var god den också.
Sen blev en maklig skoterpromenad bortemot Sandnäset via Stor-Noren och som så ofta tittade jag förbi i buan där det serverades apelsin.

Söndagen var lite gråmulen, eller blev när jag gick ut, så det var nog mitt fel att solen försvann. Tog med sladden på en sväng mot Lillsjön. Där lämnade jag sladden och tuffade leden mot Svenstavik men vek av mot Skucku, och faktiskt, den var körd av någon ganska nyligen så det blev en lätt march upp till Strussmyren där jag stannade och fikade innan jag vände hemåt. Nånstans här i krokarna kallas det för Alaska men jag vet inte riktigt var det är.
Nere på StorBacksjö-leden kom två skidåkande damer som jag stannade och surrade lite med. Skoterleden bortöver Backsjöarna verkar vara populär bland skidåkande från svensta-hållet, det händer då och då att man träffar på brädhasare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppsan!

 Så har tideräkningen hoppat till igen, redan slutet av mars och påsken står för dörren. Vissa skulle nog säga att det redan är påsk efterso...