torsdag 21 mars 2013

Sen sist

Det är en intensiv period nu, mycket som ska hinnas med, tex att skriva nån rad här. Efter att bygdegårdsföreningen i byn drabbats av två inställda långfredags-pimpeltävlingar pekar det mesta på att det i år blir möjligt att nittonårsjubilera.
Tidigare år har det mesta gått på rutin men i år känns det som att det mesta är bortglömt, eller helt enkelt borta. Underdelen till min farkost Pimpelexpressen har fått fötter, stulen helt enkelt, och nu måste man finna en ersättning för det har blivit en tradition med denna annorlunda skotertaxi.
Detta och en massa annat som ska till för få till en pimpeltävling gör att vi lite till mans och kvinns knappt har tid till annat.
Se där vilken ordrik förklaring till min frånvaro i nästan två veckor mitt i värsta skoteråkartiden.
Efter hemkomsten från Galåbuan med flera ställen så åkte stänkskyddet på i ett försök att minska problemen med övertemp i maskineriet. Utflykten jag gjorde dan därpå var dock inte så utslagsgivande att jag vet vilken nytta stänklappen kan tänkas göra.
I princip hela förra veckan släpade sig fram mot veckoslutet då vi skulle ta skotrarna i packningen och dra iväg på en ordentlig tur utanför hemmamarkerna.
Redan på torsdagskvällen var maskinerna på plats på släpet så det var bara att dra iväg vid lunchtid på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppsan!

 Så har tideräkningen hoppat till igen, redan slutet av mars och påsken står för dörren. Vissa skulle nog säga att det redan är påsk efterso...