lördag 2 april 2011

Pimpelfiske


Fiske och skoteråkning, det är skilda världar för mej. I annonser har det senaste tiden lockats med nåt som möjligen kunde kallas skoterträff både i Rätan och Kvarnsjö m.fl platser. Med tanke på väglag och annat blev de utflykterna bortgallrade till förmån för en pimpeltävling med skoteranknytning i närheten.
Sandnäsborna bjöd in till tjugonde upplagan av Stor-Åksjöpimpeln som avgörs i de djupa Sandnässkogarna. Jag har misslyckats att ta mej dit under ett par år nu så det var dags för ett återbesök. Finessen med penninglotteri på startkorten gör att man har lika stor chans till vinst som värsta storfiskarna. Annars brukar jag åka dit för att stödköpa en hamburgare och lite lotter för, som sagt, fiske försöker jag undvika. Nu har ju den trevliga lilla tävlingen rejäl skoteranknytning så det funkar bra på så vis, skoter är det optimala verktyget för att transportera sig dit och därifrån. Visst, jag såg en brädhasare där också men det känns som ytterligare en annan värld.
Eftersom jag hade ena sonen hemma på besök så blev vi tre som drog iväg i lagom tid före elva och, som sagt, idag fanns anledning att lösa in sig. Sen blev det ett evighetslångt väntande till korvhandlarna dök upp. När andra frukost var avklarad drog jag på en ensamtur neröver Buan och omgivningarna där, mest för att få lite bättre skoteråkning än vad som var möjligt på tävlingsområdet.

Eftersom det var rekordmånga deltagare var det strategiskt att ta täten i hamburgerkön. Det var en hel del som ställde sig i fiskinvägningskön också. Sen var det lika bra att vänta till dragningen av startkorten, kände att jag hade flyt idag så det var praktiskt taget klart redan på förhand. Och brodern och sonen kunde tryggt åka hem, dom hade ju ändå inte med detta att göra så.....
Tyvärr måste det ha skett nåt misstag, typ fel kort i skjortärmen, för det blev fel förnamn uppropat. Men det får väl has överseende för det var en bra känsla att kunna frakta hem en tusenlapp till sonen, bara att gratulera.



Vi har även pågående norskbesök, vi får väl se om det blir nån säsongsavslutningstur i morron söndag, jag är i alla fall redo för alla förslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppsan!

 Så har tideräkningen hoppat till igen, redan slutet av mars och påsken står för dörren. Vissa skulle nog säga att det redan är påsk efterso...