torsdag 11 november 2010

På g

I kväll har jag sett säsongens första skoterspår så om inte vädret stökar till sig på fel vis så kan premiärturen över Sjöändviken inträffa på rätt sida om månadsskiftet. Det var andra halvan i Skoterdårarnas förening som var ute och luftade Summiten, mest bara "för att" kan jag tänka. Men det är ju bra att någon börjar packa snö runt de vassaste stenarna.
Förra hösten var jag kaxig och sa att första turen till Sjöändtjärn skulle ske 25:e november, naturligtvis sket det sig.
I år har det i alla fall varit rejält kallt så viken borde vara farbar, skall besiktas i morron i dagsljus.

Själv håller jag på att ta loss lite prylar som hör till GPS-manicken från gamm-skotern för att se vad som går använda på nyförvärvet. Det är främst hållaren inkl strömförsörjningen till Garmin Nuvin som skall monteras. Hållaren till handdatorn går nog till skrot eftersom PDA-n lagt av, den samlade spår i Kartex-format i fem år men i våras blev det svårare och svårare att få igång den, troligen internbatteriet som lagt av. Den kräver dessutom varmhållning och lådan jag gjorde är inte av smidiga typen att placera på slimmade nya skotrar.
Magellan-GPS´n får sitta kvar i avvaktan på Rangerns vidare öden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppsan!

 Så har tideräkningen hoppat till igen, redan slutet av mars och påsken står för dörren. Vissa skulle nog säga att det redan är påsk efterso...