söndag 14 november 2010

Håller inte

I fredags blev Sjöändvikens is inspekterad. Eftersom det varit ordentligt kallt i flera dagar var förväntningarna stora att det skulle vara farbart, rekordtidigt i så fall.

Försedd med lämplig utrustning begav jag mej ner till sjön och traskade iväg ut på isen. Det visade sig snart att den inte höll vad den lovade, spettet åkte igenom väldigt lätt en bit ut från stranden. Längre ut var det dessutom mörka fläckar som antydde att snön tyngde ner isen så att det vattnade upp.
Mina iakttagelser blev sedan konfirmerade av den samlade Skoterdårarnas förening dvs brodern som var ute och luftade sina nya bling-bling-hjul.

På lördagen var jag ner en sväng och då hade det vattnat upp ordentligt så nu kommer det nog gå trögt med isbildningen även om det blir kallt eftersom snön och vattnet gör att kylan har svårt att tränga ner. Ganska ofta blir det en lurig dubbelis - inte roligt alls.

Nu måste man ju inte åka över isen utan det finns andra sätt att ta sig till andra sidan, så i alla fall jag struntar i rekord och annat.
Jag brukar inte doppa mej på sommaren så det finns ingen anledning att göra det nu heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Afton!

 En sån rivstart det blev på vintern, nästan en hel vinter avklarad på två månader!  Visst har det hänt att vi fått en snöig avslutning på å...