söndag 7 november 2010

Äntligen hemma



I början av den gångna veckan gick larmet att handlaren ville skeppa ut en inneliggande beställning och jag var inte sen att åka och hjälpa honom med det. Programmet blev lite pressat eftersom jobbet lägger vissa hinder i vägen därtill hade jag ärende inne i stan så det blev lite rännande fram och åter.
Det är ett ungt och glatt gäng där på Oktan som det känns bra att ha å göra med. Jag fick proffsig hjälp med att hitta en bra försäkring och i övrigt bra avslut på affären. Kan visserligen inte påstå att jag testat så många handlare, men som sagt, det känns bra.
När maskinen var lastad drog jag till Jula för att köpa ett billigt överdrag eftersom det var risk för skitsprut efter vägen, 330 spänn känns lagom så sällan som jag använder skoterkapell. Ett skräddarsytt original  kostar upp emot 2500.
Väl hemma var det så mycket aktiviteter på gång att det inte blev tid att lasta av släpet förrän under lördagen. Så nu har det varit besiktning och fundering hur man lämpligen monterar GPS och andra livsviktiga saker. Instruktionsboken är detaljstuderad och även kollad mot verkligheten. Det blir en omställning att lära sig hur instrument och knappar funkar.

Nu är det bara för oss alla att samlas till seanser för att ordna fram lite, eller helst, mycket snö.
Mot mina principer har jag idag gjort något som kan sabotera snöandet, snökedjorna åkte på på traktorn och det är inte bra att vara förberedd på såna saker.
Bättre då att stå ute i snöstorm och sätta på kedjorna och låtsas att man blev överraskad av att det snöar på vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppsan!

 Så har tideräkningen hoppat till igen, redan slutet av mars och påsken står för dörren. Vissa skulle nog säga att det redan är påsk efterso...