Funderingar på att uppgradera skoterflottan är en ständigt pågående process, det kan nog de flesta skoternördar intyga. Inom skoterdårarnas förening har tankarna alltmer övergått till handling senaste tiden och idag var jag inbjuden att delta i denna handling.
Något tidigare än vid en normal skotertur begav vi oss söderut längs torra och fina leder som driftas av staten.
I brist på välplacerade vindskydd intogs fikat i bilen nånstans nedom Sveg.
På utsatt tid rullade vi in på gården hos skoterförsäljaren som även han gått i uppgraderingstankar och därför fått en skoter över.
Efter sedvanliga däcksparkar blev det dags att prova om maskinen rymdes på den lilla vagnen, och det gjorde den.
Det finns inget i skoterdårarnas stadgar som förbjuder andra skotrar än Lynx och nu kan man konstatera att en viss utspädning har skett, visserligen inom BRP-familjen men nu vet man inget alls om var detta ska sluta.
En klar generationsväxling är det hur som helst, de gamla goda glidarmaskinerna finns snart inte längre utan det är aggressiva lössnö-skottare som gäller nu.
Den skotertur som vi trodde skulle vara 40 mil enkel blev 59 t.o.r.
söndag 14 mars 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Hoppsan!
Så har tideräkningen hoppat till igen, redan slutet av mars och påsken står för dörren. Vissa skulle nog säga att det redan är påsk efterso...
-
Det dök upp en del frågor om vägval för att besöka Kälabergstornet eller "Hamburgertornet". Jag tror att det är fler som funderar ...
-
Det är skoterförarna som kör fast och den förare som nekar till att ha kört fast håller nog fingrarna i kors när det uttalandet görs. Jag t...
-
Ibland kör det ihop sig så vissa saker blir ställda i kö, noteringar här till exempel. Förra helgen, som var den sista i januari, förflöt g...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar